Co miesiąc będę przedstwaiał wam charakterystykę konsol. Tych starszych jak i młodszych. Wydaje mi się, że już dostatecznie długo siedzę w tym temacie i przeczytałem wystarczającą ilość gazet o tematyce konsolowej. Bogiem nie jestem toteż błędy mogą się zdarzyć, ale jeszcze raz mówię - nie jestem idealny. Na pierwszy ogień idzie, ten kawałek szarego plastiku, który odmienił moje życie. Zaczynajmy...
Premiera PSX'a nastąpiła w 1994 roku w Japonii. Producentem jest SONY, a "ojcem" Ken Kutaragi. Do tej pory sprzedano coś ok. 100 milionów szaraków na całym świecie, co jest ilością naprawdę imponującą. W środku znajduje się procesor 32 bitowy RISC R3000S takowany zegarem 33 MHz (!). Pamięć główna to 2 MB + 1MB graficza + 512 kB dźwiękowa. Nośnikiem danych jest CD - ROM o maksymalnej prędkości x2. Dźwięk jest 16 bitowy i posiada 24 kanały (stereo).
A teraz po trzy najlepsze gry w kilku kategoriach:
Przygodowe
- Silent Hill
- Metal Gear Solid
- Legancy of Kain: Soul Reaver
Wyścigowe
- Gran Turismo (1 &2)
- Crash Team Racing
- Wipeout (1 & 2 & 3)
Platformowe
- Spyro (1 & 2 & 3)
- Crash Bandicot (1 & 2 & 3)
- Gex 3
Sportowe
- ISS (1 & 2)
- Tony Hawk's (1 & 2 & 3)
- LMA Manager
Bijatyki
- Tekken (1 & 2 & 3)
- Street Fighter (seria)
- WWF SMACKDOWN! (1 & 2)
Strategie
- Final Fantasy Tactics
- Front Mission 3
- Warzone 2100
RPG
- Final Fantasy (VII & VIII & IX)
- Chrono Cross
- Suikoden (1 & 2)
Party Games
- Bomberman
- Crash Team Racing (po raz drugi)
- Team Buddies
Najbardziej popularne akcesoria:
Memory Card, Multi - Tap, Link kabel, Action Replay, różnego rodzaju kierownice, myszka, mata do tańczenia, pistolet i kilka mniej istotnych dupereli.
Tak oto prezentuje się PSX (najlepsza konsola świata z tradycjami) po kilku latach, od strony technicznej. W poprzednich numerach została opisana bardziej szczegółowo więc nie będę się powtarzał.