Niewiele jest gier, które potrafią przykuć człowieka na długie godziny do ekranu. Jedną z takich gier jest RESIDENT EVIL. Gra ta pomimo, że nie jest nowością, nie została ukończona przez wielu graczy. Być może jest to spowodowane 100% „nieliniowością” gry. Resident Evil posiada swój niepowtarzalny, mroczny klimat, który może przerazić nawet osoby o mocnych nerwach. Aby grę odebrać tak jak by tego chcieli jej autorzy, należy grać w nocy przy zgaszonym świetle – efekt murowany. Pomieszczenia w grze są starannie dopracowane; tworzą, w połączeniu z rewelacyjną muzyką i efektami dźwiękowymi, atmosferę, która pozostanie w Waszej pamięci na długo. Poniżej zamieszczamy pełną solucję do gry.
Na początku gry należy dokonać wyboru bohatera z pośród dwóch postaci (Jill i Chris). My, jak przystało na mężczyzn wybraliśmy kobietę i poniższy opis dotyczy właśnie jej. W nawiasach kwadratowych znajdują się odnośniki do map zamieszczonych obok. Warto zaznaczyć, że zapisywanie gry jest ograniczone, można tego dokonać tylko na maszynach do pisania, które znajdują się w specjalnych pomieszczeniach (ilość save’ów zależy od ilości taśm do maszyny, które można znaleźć w grze).
Po demie wprowadzającym w atmosferę gry, znajdujesz się w holu tajemniczej posesji [1]. Idź do jadalni [2], podejdź do kominka i weź drewniany emblemat (EMBLEM). Wyjdź przez drzwi po prawej i idź w dół [3], zostaniesz tam zaatakowany przez ZOMBIE, wróć szybko do pomieszczenia z kominkiem, gdzie Twój partner unieszkodliwi goniącego Cię potwora (możesz zrobić to sam, ale szkoda amunicji). Wróć do holu i przejdź pod schodami. BARRY da Ci wytrych (LOCKPICK) po czym rozdzielicie się. Idź do miejsca gdzie spotkałeś ZOMBIE [3], przeszukaj zwłoki i zabierz dwa magazynki do Beretty (CLIP). Idź do baru [4], przesuń szafę i zabierz nuty (MUSIC NOTES), których użyj na fortepianie. Otworzy się przejście do ukrytego pomieszczenia [5], wejdź tam i weź złoty emblemat (GOLD EMBLEM).
W jego miejsce włóż drewniany, aby otworzyć pomieszczenie. Wróć do jadalni [2], umieść emblemat w miejsce drewnianego, a otworzy się zegar i odsłoni skrytkę, z której weź klucz (MANSION KEY). Wróć do holu i idź do wielkich drzwi po przeciwnej stronie [6]. Przesuń „schody” pod statuę i weź mapę pierwszego poziomu (MAP OF THE 1st FLOOR). Skieruj się do pomieszczenia po lewej [7], strzel do ZOMBIE leżącego na ziemi i weź taśmy do maszyny (INK RIBBONS). Wróć do pomieszczenia ze statuą i wejdź w drzwi po prawej [8]. Przejdź przez korytarz uważając na psy (w skrzyni pod ścianą znajdziesz amunicję). W następnym korytarzu, zaraz za drzwiami leży roślinka (GREEN HERB), która poprawi stan Twojej energii. Udaj się do pomieszczenia po lewej [10], a następnie do salonu [11] i zdejmij ze ściany strzelbę (SHOTGUN). Wracając wpadniesz w tarapaty, z których wyciągnie Cię BARRY. Przejdź przez drzwi na przeciwko i wejdź w pierwsze drzwi po prawej [12]. Zabij ZOMBIE i wejdź do pokoju przy schodach [13].
W tym pokoju możesz zapisywać stan gry, a w skrzyni leżącej w kącie możesz przechowywać rzeczy, które zajmują cenne miejsce w twojej kieszeni. Zostaw w niej nóż (COMBAT KNIFE) a weź magazynki z bronią. Wychodząc z pokoju podnieś chemikalia (CHEMICAL) leżące obok skrzyni. Wdrap się po schodach i skieruj swe kroki do pokoju [2]. Zabierz z niego książkę (BOTANY BOOK), z której dowiesz się, że roślinki zielone uzdrawiają, czerwone są neutralne, a niebieskie usuwają trucizny (POISON) z Twojego ciała. Natomiast połączenie czerwonej z zieloną tworzy super leczącą miksturę. Dojdź do holu [3], gdzie BARRY da Ci amunicję do BAZOOKI (ACID ROUNDS).
Wejdź do drzwi poniżej [4] i uważając na kruki zabierz BAZOOKĘ. Teraz udaj się na balkon nad jadalnią [6], zabij ZOMBIE i zepchnij posąg na dół. Zejdź do jadalni na parterze [2], zbadaj jego szczątki, a znajdziesz diament (BLUE JEWEL). Wróć na górę [6] i wejdź do drzwi po prawej [7]. Zabij ZOMBIE, zejdź po schodach, a znajdziesz się na pierwszym piętrze [14]. Idź do drzwi obok schodów [15], ujrzysz tam znajomą skrzynię wraz z Twoimi rzeczami oraz ukochaną maszyną do pisania. Pod łóżkiem jest taśma do maszyny. Następnie pomaszeruj korytarzem [16] i wejdź do pomieszczenia z posągiem tygrysa [17]. Włóż diament (BLUE JEWEL) w oko tygrysa, a zdobędziesz „znak wiatru” (WIND CREST). Idź do pomieszczenia z fontanną [18], wrzuć chemikalia do maszyny, a zabójcza roślina umrze. Za fontanną znajdziesz klucz oraz kilka roślinek. W sypialni [19] weź z łóżka amunicję do pistoletu, następnie przygotuj BAZOOKĘ i zacznij czytać pamiętnik leżący na biurku. Po zabiciu ZOMBIE weź amunicję z szafy. Ze spiżarni [20], którą otworzysz przy pomocy klucza (MANSION KEY) zabierz amunicję. Idź do pokoju z obrazami [21] i ponaciskaj je w następującej kolejności:
1. A New Born Baby
2. An Infant
3. Lively Boy
4. Young Man
5. Tired Middle-Aged Man
6. Bold Looking Old Man, a później naciśnij przycisk w obrazie na końcu korytarza.
Weź „gwiezdny znak” (STAR REST). Wróć do głównego holu, wejdź po schodach i udaj się do zbrojowni [8]. Ustaw posągi tak, aby zakrywały otwory wentylacyjne i naciśnij przycisk na środku podłogi. Otworzy się gablota, z której podnieś „znak słońca” (SUN CREST). Z sypialni [10], weź zapalniczkę i amunicję, a z pokoju naprzeciw [11] taśmę do maszyny. Naciśnij przycisk za obrazem, przesuń akwarium, a później szafę – znajdziesz za nią naboje do BAZOOKI. Idź do pokoju z kominkiem [12], używając zapalniczki rozpal kominek, a ukaże się mapa drugiego piętra. Weź ją. Idąc korytarzem [13] napotkasz rannego RICHARD’a, który potrzebuje lekarstwa (SERUM) – znajdziesz je w spiżarni na parterze [15]. Gdy je doniesiesz będzie już za późno, ale otrzymasz radio.
Następnie udaj się do pokoju obok [14], zabij ZOMBIE i idź dalej [15]. Zapal świeczniki, przesuń szafę i wejdź do ukrytego pomieszczenia, tam z kredensu zabierz amunicję do BAZOOKI oraz taśmę do maszyny. Przygotuj się teraz na ostrą jatkę i wejdź do pokoju [16]. Kiedy pokonasz smoka, weź „znak księżyca” (MOON CREST) oraz amunicje. Wróć na parter, idź do holu [1] i wejdź przez drzwi na dalszym planie [24]. Znajdziesz tam amunicję do broni, roślinki, taśmę do maszyny oraz dwóch ZOMBIE. Teraz, mając już wszystkie cztery znaki udaj się na korytarz [22], zastrzel psa i włóż znaki w tablicę. Przejdź przez drzwi do „garażu” [25] przesuń schody pod półkę i weź korbę (CRANK). Wyjdź na zewnątrz i ściągnij ze ściany mapę ogrodu (MAP OF THE GARDEN). Przejdź przez bramkę do basenu, i użyj korby na kolumnie przy basenie. Woda odpłynie, a Ty przejdź przez basen na drugą stronę. Tam biegnij w lewo do windy, uważając na spadające z drzew węże. Zjedź na dół, zabij psy i idź do bramy po przeciwnej stronie. Poruszaj się zgodnie ze ścieżką aż dojdziesz do drzwi. Idź do pokoju po prawej [2] będziesz tu mógł zapisać stan gry, a także znaleźć trochę amunicji oraz środków leczniczych. Wyjdź następnie z pokoju i przepchnij posąg tak, aby przykrył dziurę w podłodze. Przejdź przez czerwone drzwi [3] i zabij pająki, które spadną z sufitu. Zabierz magazynek z nabojami oraz taśmę do maszyny. Wejdź do pokoju [4], z łóżka weź książkę (RED BOOK) a następnie idź do łazienki [5].
Wyciągnij korek z wanny i zabierz klucz (C.ROOM KEY). Dojdź do holu [7], uważając na osy zabierz klucz (DORMITORY KEY) z biurka i szybko wybiegnij. Wejdź do pokoju [8], znajdziesz tam mapę, oraz amunicję, przejdź do łazienki [9] weź magazynek i wróć do pokoju [8]. Odepchnij szafy tak, aby odsłonić drabinę. Zejdź na dół a następnie zepchnij trzy skrzynie do wody. Dojdziesz do zalanego podziemia. Szybko biegnij w prawo, skręć w lewo i wejdź w drzwi po lewej [4]. Znajdziesz tam dźwignię, którą przełącz, aby wypuścisz wodę z podziemi. Idź teraz do pomieszczenia obok [5], weź magazynki z bronią oraz drugi klucz (DORMITORY KEY) i wróć na górę (po drabinie). Idź do pokoju [10], a potem do łazienki (weź naboje do BAZOOKI). Z biblioteczki stojącej w pokoju weź książkę (V-JOLT REPORT), a na jej miejsce wstaw czerwoną (RED BOOK). Teraz przejdź przez pokój z osami [7] i podejdź do drzwi od laboratorium [12].
Należy tutaj otworzyć zamek szyfrowy (najlepiej ponaciskać guziczki aż wszystkie się zapalą). W środku, używając różnych odczynników, musisz wytworzyć środek chemiczny o nazwie V-Jolt. Postępuj według poniższych wskazówek:
1. Zabierz dwie butelki (BOTTLE). Jedną napełnij wodą (WATER), a drugą płynem (UMB NO.2) – połącz je razem, aby otrzymać NP-003.
2. Pustą butelkę napełnij płynem (UMB NO.4) i połącz ją z NP-003 a otrzymasz UMB NO.7
3. Weź jeszcze jedną butelkę, wlej do niej UMB NO.4 a do drugiej UMB NO.2, zmieszaj je aby otrzymać YELLOW-6
4. Połącz teraz UMB NO.7 z YELLOW-6 aby otrzymać UMB NO.13
5. Na koniec utwórz jeszcze raz NP-003 i zmieszaj go z UMB NO.13 – w ten sposób uzyskasz V-Jolt.
Wróć teraz do podziemi i idź do pokoju [3], wylej miksturę (V-JOLT) na roślinę. Wróć do pokoju [10], przejdź przez ukryte drzwi [13]. Zastaniesz tam drapieżną roślinę, którą musisz unicestwić (najlepiej z BAZOOKI). Podejdź do kominka i weź klucz (MANSION KEY). Wróć do posesji, uzbrój się w BAZOOKĘ i zabij stwory. Idź do salonu [26], podejdź do biurka i zapal światło. Z szafki zabierz książkę (DOOM BOOK 1). Zbadaj książkę, a znajdziesz medalion (EAGLE MEDAL). Udaj się do pokoju obok [12], a następnie, uważając na potwory, przejdź do pomieszczenia [24], zbierz amunicję, możesz tutaj także nagrać stan gry. Wejdź po schodach na pierwsze piętro, zabij stwory, idź w lewo i wejdź do pokoju [12]. Przejdź przez drzwi do pokoju obok [17]. Zagraj na pianinie, a wtedy zaatakuje Cię wąż, kiedy zrobi dziurę w podłodze zabij go. Zbadaj dziurę w podłodze a BARRY przyjdzie do Ciebie z liną. Zejdź na dół i poczekaj aż BARRY przyniesie drugą linę. Po krótkiej sekwencji znów zejdź na dół. Podejdź do grobowca, naciśnij przycisk przy grobowcu i zejdź po drabinie, zabij dwóch ZOMBIE, weź naboje do strzelby i wejdź do drzwi po drugiej stronie. Zabij dwa następne potwory i wejdź do kuchni. Na podłodze leży ZOMBIE, który udaje trupa. Podejdź do niego i strzelając w dół zabij go. Idź do windy i wjedź na górę. Z pokoju [18] weź baterie (BATTERY) oraz naboje do BAZOOKI. Wróć teraz do pokoju [13], weź korbę (CRANK) i uzupełnij zapasy amunicji. Udaj się do ogrodu, przejdź przez basen, zjedź na dół windą i podejdź do drugiej windy. Tam zamontuj baterie, nowouruchomioną windą wjedź na górę, idź do basenu, podnieś tamę używając korby (CRANK) i tą samą windą zjedź na dół. Zejdź po drabinie (tam gdzie był wodospad). Wejdź w drzwi po prawej, spotkasz tam BARRY’ego, który zapyta Cię o wspólne przejście korytarzy – zgódź się i pozwól aby on poszedł pierwszy. Idź w lewo, gdzie Twój kompan zabije stwora.
Teraz Ty przejmiesz dowodzenie. Weź amunicję do BAZOOKI oraz lekarstwo (F. AID SPRAY), pamiętaj abyś miał jedno miejsce wolne w kieszeni. Idź do miejsca, w którym leży ENRICO, po jego śmierci zabierz magazynek z bronią (jeśli masz wolne miejsce). Biegnij teraz do drabiny (którą tu zszedłeś) zabierając po drodze drugą korbę (HEXAGONAL SHAPED CRANK). Nie wchodź po drabinie tylko biegnij w prawo, gdzie stoi maszyna do pisania (lepiej zapisz stan gry). Idź dalej w lewo, w miejscu gdzie jest dziura w ścianie użyj nowej korby trzy razy. Przejdź przez drzwi. Podejdź do kuli i szybko uciekaj do drzwi. Idź do miejsca gdzie leżała kula, a pojawi się potwór. Zabij go i wejdź w przejście, które powstało poprzez rozbicie się kuli. Zabij pająka, weź nóż (COMBAT KNIFE) i przy jego pomocy zniszcz pajęczynę na drzwiach (zrób to szybko, gdyż małe pajączki odbierają Ci cenną energię). Idź w lewo i otwórz drzwi, w pokoju tym znajdziesz maszynę do pisania oraz kilka życiodajnych roślin. Wyjdź z pokoju i idź do drzwi na końcu korytarza.
Idź następnie w prawo i użyj trzy razy korbki (HEXAGONAL CRANK) w odpowiednim miejscu. Wejdź w powstały korytarz, tam prze-pchaj posąg tak, aby po użyciu korbki (HEXAGONAL CRANK) ściana wysunęła go na środek pokoju. Ustaw teraz posąg na zapadni i z otwartej skrytki wyjmij książkę (DOOM BOOK 2), z książki wyjmij medalion (WOLF MEDAL). Wyjdź z pomieszczenia i wejdź do windy znajdującej się na tym samym poziomie. Do fontanny, którą znajdziesz na górze, włóż odpowiednio medaliony, a woda spłynie odkrywając tajne przejście. Zjedź na dół i zejdź po drabinie, zabij ZOMBIE i znowu na dół. Idź w lewo do pokoju z komputerem [1] (nie, strzelaj do ZOMBIE, bo i tak pojawią się znowu) włącz go i zaloguj się jako JOHN a hasło podaj ADA. Otwórz drzwi na drugim poziomie (B2) używając hasła MOLE. Wróć schodami do góry i wejdź do nowo otwartego pomieszczenia. Tam otwórz panel na ścianie (PANEL) i wciśnij przycisk. Ze skrytki zabierz klucz (LAB KEY) i idź na dół, gdzie wejdź na korytarz [2]. Idź do pokoju na wprost [3], zbierz amunicję, roślinki i zapisz grę. Wyjdź i idź w lewo do POWER ROOM [4], nie walcz tam z potworami ponieważ jest to marnowaniem amunicji. Biegnij w prawo do terminala, włącz go i uaktywnij windę. Następnie biegnij przez pomieszczenie obok [5] do pokoju z bojlerami [6], tam uaktywnij komputer i włącz zasilanie windy. Wróć drogą, którą przyszedłeś na korytarz [2]. Wjedź windą, a spotkasz BARRY’ego. Po dłuższej sekwencji dowiesz się prawdy. Zabij TYRANT’a (metodą jest strzał i ucieczka). Podejdź do BARRY’ego i razem idźcie w kierunku windy. Zapisz stan gry i zabierz środki lecznicze oraz broń, UWAGA: zostaw jedno wolne miejsce na baterię. Wróć do drabiny, którą zszedłeś – będzie tam BARRY. Wspólnie przejdźcie przez drzwi i idźcie korytarzem, weź baterię i umieść ją w windzie.
Po ustaleniu planu działania BARRY zostanie na straży chroniąc Twoje „tyły”. Wejdź do windy i jedź na górę. Po prawej stronie od wyjścia z windy znajdziesz flarę, która po odpaleniu wskaże miejsce twojego pobytu. Po kilku sekundach pojawi się helikopter. Jednocześnie zostaniesz zaatakowany przez TYRANT’a. Nie możesz unicestwić go za pomocą normalnej broni, biegaj więc po lądowisku i unikaj jego ciosów aż do momentu, kiedy z helikoptera spadnie wyrzutnia rakiet. Zabierz ją, ulokuj się w dogodnym miejscu i wystrzel w potwora.
Na tym kończy się Twoja przygoda. W grze występuje wiele lokacji, do których nie trzeba wchodzić aby ukończyć grę, jednak polecamy zbadanie ich na własną rękę. „RESIDENT EVIL” można ukończyć na wiele sposobów – my przedstawiliśmy jedną z możliwości, resztę pozostawiamy Tobie. Na końcu gry ukaże się czas, w którym ukończyłeś grę – jeśli będzie on krótszy niż 3 godziny czeka Cię miła niespodzianka. To by było na tyle, do zobaczenia w „RESIDENT EVIL 2”, który wkrótce powinien się ukazać na rynku. Szufelka & Aju |