CD-Action #6

1996

Zatem witajcie. To prawda, żadne zmysły Was nie mylą, O.K., w porządku – tak, tak – CD Action wygląda tak jak go widzicie: dwie płytki i prawie sto stron! Ta pierwsza zmiana, która towarzyszy nam już od poprzedniego numeru, a o której nie mogłem wspomnieć ostatnio z powodu relacji z ECTS-u, jest zasadnicza – oto za 3 zł macie od nas dodatkową płytkę. I tak już pozostanie. Potok informacji zamienia się w potężną rzekę. Nie sposób z niej czerpać za pomocą jednego kompaktu – byśmy to wszystko pomieścili? Materiału jest coraz więcej i jest to coraz lepsze… Jeśli chodzi o ilość stron – macie ich teraz mnóstwo. Zmiany tej dokonaliśmy z oczywistego powodu braku miejsca do opisu tego, co zapisane jest na dwóch kompaktach. Jednakże nasze „przytycie” związane jest także z pewnymi ogólniejszymi zmianami. Otóż postanowiliśmy w CD Actionie dodać szereg elementów, które wzbogacą nasz magazyn i ułatwią Wam poruszanie się po tej masie wiadomości.
Po pierwsze wprowadziliśmy podział na kilka części (ich szczegółowa mapka znajdzie się w najbliższym Actionie). Postanowiliśmy nie tylko dawać recenzje zamieszczanych na krążku gier i narzędzi, ale ponadto pisać szerzej o tym, co piszczy w software’owej trawie. Chodzi przede wszystkim o programy w produkcji, najlepsze i rewolucyjne dzieła przygotowywane właśnie przez najgłośniejsze (już lub z racji produktu, nad którym obecnie pracują) firmy. Cykl zapoczątkował w poprzednim numerze Dark Earth. Kolejny nowy element w naszym czasopiśmie to dział poświęcony klasycznym grom. Co dalej? Na górze każdej strony CD Actiona znajdują się paski z tytułem działu, do którego należy omawiany program. Czyli kolejna „fragmentyzacja” pisma. Dla ułatwienia. Dla lepszej orientacji. Wielu z Was dopytywało się już o punktowanie opisywanych produktów – właśnie ten element dojdzie do CD Actiona, od grudniowego numeru. I tak dalej. Ciągłe zmiany, ulepszenia, którym nie będzie końca – obiecujemy Wam to. No to co tam znajdziecie wśród tych setek bajtów zgromadzonych na naszych dwóch kompaktów?
Najpierw regulujemy należności. Narobiliśmy Wam smaka dwa numery temu na Urban Runnera. Na płytce nie zamieściliśmy jednak dema tego filmu interaktywnego. Teraz znajdziecie je w tym numerze. Następna „naprawa-ulepszenie” związana jest z przebojem CD Action – Eradicator. Na jednym z kompaktów tego numeru znajdziecie jego ulepszoną wersję. Spośród programów narzędziowych polecamy Wam pełną wersję HiJaak Morpha do szybkiego generowania morphingu. Kolejna aplikacja to najnowsza wersja legendarnego dzieła firmyFractal – Design Painter 4.0. Dalej – polskie produkty: Akord (do komponowania muzyki bez znajomości tych wszystkich szczegółów o zasadach harmonii, pisania uwertur itd.) oraz edukacyjna Grammar Tree. Dla najmłodszych – Adiboo prosto z siedziby Sierry. W pierwszej części CD Actiona znajdziecie jeszcze rewelacyjny, najlepszy z możliwych, legendarny i rewolucyjny program multimedialny Red Shift 2. Jest to encyklopedia i mapa nieba w jednym… zapamiętajcie ten tytuł. Z gier macie już całą kolekcję najnowszych nowości i produktów najwyższego lotu. Archimedean Dynasty to głęboka (dosłownie i w przenośni) opowieścio-strategio-strzelanka. Możecie dalej zagrać w świetnego Marathona 2 – legenda Maca na pececie – zobaczcie co z tego wynikło. Deadlock – kolejny przygniatający swoją sławą tytuł. Syndicate Wars – miejski terror i zniszczenie w rewelacyjnej oprawie graficznej. American Civil War – najbardziej symulacyjna strategia, jaką kiedykolwiek ktoś widział. Dwie epopeje o kosmosie – strzelanina Nihilist i strategia Star General – nawiedzą Cię tym razem i nie pozwolą zasnąć (podczas bezsennych nocy włącz sobie wygaszacz do SG). Pechowiec Larry wraca – czy podbije serca uroczych panienek na statku, jak skończy sięjego rejs? Chciałbym jeszcze wspomnieć o dwóch grach z racji ich… egzotyczności. Guimo to dzieło młodych programistów z Brazylii – za przyczyną ich produktu będzie nam naprawdę gorąco. Chasm z kolei przyszedł do nas z Ukrainy – zobaczcie ten klimat i sposób, w jaki wykorzystano engine: o twórcach gry będzie jeszcze głośno. Dalsze poznawanie zawartości płytek pozsrawiam już Wam. Spotkacie Amoka, przewrotne wersje pinballa, Zombie Wars, Necrodome, Tracer – wcale nie są wtórne – przeciwnie: dlaczego nie zacząć od programów, których nie wymieniłem? Zmieniamy zasady gry? Nie – po prostu wszystko jest na najwyższym poziomie

Mariusz Turowski


Zwierzaki Encyklopedia
Adiboo
Red Shift 2
Sekrety Króla
Akord
Fractal Design Painter 4.0
Star General – Screen Saver
Quest for Fame
Oksfordzka Encyklopedia Historii Świata
Moje Pierwsze ABC
HiJaak Morph
Ace Ventura
Pinball Construction Kit
Necrodome
Archimedean Dynasty
Chasm
Formula One
Zombie Wars
Discworld 2
Shattered Steel
Deadlock
Nihilist
Bug!
Larry 7
Tracer
Baku Baku Animals
Steel Panther 2
Syndicate Wars
Guimo
Amok
XS
Star General
Rayman
Rise 2 Resurrection
The Dame Was Loaded
Truckology
American Civil War
Reflux
Synnergist
Decathlon
Marathon 2: Durandal
Absolute Pinball
Admiral Sea Battles
Megapak 6
W produkcji: Clash
Retro: Dark Forces
Solucje: The Dame Was Loaded
Test Joysticków

Scena Komputerowa
Shareware
Tipsy
Listy czyli Action Redaction
Oferta dla prenumeratorów
Mam pomysł na grę II

Kliknij by ocenić:
[głosów: 0 średnia: 0]

Dodaj komentarz