– ciąg dalszy.

Poniżej przedstawiamy ciąg dalszy opisu do gry.

[…] Zanim dotrzesz do więzienia, będziesz musiał przejść przez Basil Gate. W pierwszej turze podejdź pod mury tak, aby być osłoniętym przed atakami grenadierów, a jedną postać postaw za kulą. Główny atak wróg najprawdopodobniej przeprowadzi północnym przejściem, więc zgrupuj tam oddziały, a Huxleyem zabierz skarb. Postaraj się jak najszybciej zabić Warloca – gdy się go pozbędziesz, wygrana będzie tylko kwestią czasu. Pójdź dalej, do Road Highway. Natkniesz się na patrol idący w waszą stronę. Aby wykorzystać element zaskoczenia przy ataku na więzienie, będziesz teraz musiał zabić wszystkich żołnierzy. Gdy choć jeden ucieknie, przegrywasz. Schowaj ludzi za drzewami i poczekaj na podejście wroga. Rusz się dopiero w piątej turze. Huxleyem opuść most i zablokuj skrzynią przejście. Grupą wyjdź zza drzew i zablokuj przeciwnika od wschodu. Pozostanie Ci tylko zrobić swoje, a droga do więzienia zostanie otwarta. Akcja przeniesie się do wnętrza fortecy. Do celi Clinta i Darusa zostanie wtrącony hrabia Claymore, który opowie historię magicznego kamienia. Do celi wejdzie Kira. Przekaże, że Clint ma być jutro stracony i rzuci wam klucze. Darius przyłączy się do drużyny, a Clint uwolni Amona i Eleni. Aby wydostać się będziesz musiał pokonać grupę pancernych. Zabić ich możesz atakując ich tylko od tyłu (najlepiej czarami). Na planszy rozmieszczonych jest sporo skrzyń ze skarbami, lecz niektóre z nich zamiast skarbu zawierają nieprzyjemne żyjątko, z którym będziesz musiał stoczyć walkę. W pierwszej turze nie ruszaj Amona, a resztę ludzi ustaw pod zachodnim murem tak, aby Amon był na wysokości środka utworzonej w ten sposób linii. Gdy zjawią się pierwsi wrogowie wycofaj się, a później kontratakuj. Pancernych wciągaj na rozdroża, gdzie z łatwością dorwiesz się do ich pleców. Następnie trafisz na dziedziniec, gdzie będzie na Ciebie czekać komitet powitalny złożony z Dumasa i jego szesnastu podopiecznych. Rusz Eleni o dwa pola i użyj czaru „Phase shift” (już powinna go mieć). Łucznikami dobij Dracona, a Clinta strzeż jak oka w głowie – schowaj go pod wejściem i nie wdawaj się w potyczki. W drugiej turze nadejdzie Ash z pomocą. Huxleyem pchnij kulę, Diegiem dobij grenadiera i resztą grupy rusz do przodu. Dolną grupą zabij Warloca. Napierając górą dojdziesz do Dumasa. Musisz zabić go jednym atakiem, gdyż dysponuje on czarem samouzdrawiania. Gdy Dumas padnie, więzienie będzie Twoje.

Rozdział IV: The Successor
Zdobycie więzienia było szokiem dla imperium i przyczyniło się do powstania. Południowy rejon Ishtarii został wyzwolony, lecz na północy znajduje się wiele imperialnych twierdz. Dodatkowo imperium chce sprzymierzyć się z krajem Urudu i skupia swą uwagę na poszukiwaniach królewskiego pierścienia, który może ujarzmić moc magicznego kamienia. Udaj się do miasta Karachi, by spotkać się z informatorem. Gdy będziesz opuszczać osadę, zostaniesz zaatakowany. Naprzeciw Ciebie stanie czterech największych dowódców karmazynowej straży wraz z przybocznymi oddziałami. Aby odnieść sukces, musisz uciec z wioski – gonisz przed siebie, nie wdając się w walki uchronisz Asha i poświęcasz jedną postać, by opuściła bramę. Możliwe jest też zabicie wszystkich wrogów, choć jest to dość trudne (najlepiej bronić się w północno-zachodnim rogu mapy). Tymczasem w zamku wyjdzie na jaw zdrada Kiry. Dolf rozkaże ją zabrać, a następnie porozmawia z Xeno na temat Hela. Pójdź do Great Masai Forest. Napadnie na was Xeno Calimani. Przy pomocy czarów załatw najbliższych wrogów. Podziel się na dwie wyrównane grupy i pójdź mostami, eliminując wszystko co się rusza i nie ucieka na drzewo. W Kerachi pójdź do posiadłości Carla Lisbona. Okaże się, że Carlo jest ojcem Diega. Siedem lat temu Diego opuścił dom i zmienił nazwisko, gdyż ojciec zajmował się tylko gromadzeniem pieniędzy, ignorując żonę i syna. Carlo odnajdzie człowieka, który posiada pierścień. Transakcja ma być przeprowadzona w nocy, w magazynie. Po przybyciu na wyznaczone miejsce zostaniesz zaatakowany przez grupę potworów. Zoharem i Eleni użyj czaru Phase Shift na wrogach zgrupowanych na południu (ustaw się pod schodami). Złote golemy są niezwykle wrażliwe na czary, co skrzętnie wykorzystaj w czasie walki. Okaże się, że Carlo zawarł układ z Xeno. Jednak w miarę rozwoju akcji ojciec Diega przyjdzie wam z pomocą. W późniejszej rozmowie powie, że poświęcił się handlowaniu, gdyż jego rodzina była bardzo biedna i z tego powodu zmarł jego brat. Ash przyniesie wiadomość o pierścieniu – ma być transportowany pociągiem do stolicy. Pójdź na stację, a zdążysz załapać się na ten pociąg. Poszukiwany przedmiot jest w posiadaniu Dallasa.
Aby się was pozbyć, wyda rozkaz odczepiania wagonów. Rusz w kierunku początku pociągu, nie zatrzymując się nawet na chwilę. Pierwszą parę wrogów wykończ czarodziejami i łucznikami (ewentualnie dobij czarem Asha „Rolling fire”). Z C. Armorami nie wdawaj się w walkę wręcz, lecz wykańczaj ich czarami. Gdy zdobędziesz pierścień, zjawi Xeno i zaproponuje wymianę Kiry na waszą zdobycz. Jeżeli jutro nie dojdzie do wymiany, ona zginie. Twoja drużyna, a przynajmniej jej część, osiągnęła już 20 poziom doświadczenia, więc udaj się do miasta Kerachi i w Dojo awansuj swoich ludzi. Teraz skieruj swe kroki do Fortu Dain. Po otrzymaniu pierścienia, Xeno uruchomi mechanizm opuszczający związaną Kirę do lawy i zniknie. Zostanie Ci osiem tur na zniszczenie urządzeń opuszczających Kirę. Podziel się na dwie grupy – jedną poślij na południe, drugą na zachód i stopniowo niszcz kolejne urządzenia. Postaraj się zdobyć skarby, szczególnie ten z północno-wschodniej części mapy. W nocy, przy ognisku, Kira opowie swoją historię. Urodziła się w biednej, lecz królewskiej rodzinie. W czasie rewolucji zabito jej rodziców i dlatego współpracowała z Dolfem. Teraz przyłączyła się do rebeliantów i to w momencie beznadziejnego położenia – imperium ma i magiczny kamień, i królewski pierścień. Zohar powie, że być może istnieje jeszcze wyjście. Na pierścieniu wyryte są w języku Birumi współrzędne miejsca w górach Torog. Nie wiadomo, co tam się znajduje, lecz jest to jedyna szansa na powstrzymanie imperium. Niezwłocznie tam wyruszycie.

Rozdział V: The Legacy
W zamku imperatora dojdzie do zamachu stanu. Dolf zabije Hela i poinformuje wszystkich, że zrobił to zamachowiec. Tymczasem drużyna dopłynie do brzegu, lecz lądowanie będą utrudniać potwory. Skrzynię, która jest na statku, przez cały czas pchaj przed siebie, gdyż umożliwi Ci zdobycie skarbu. Podziel się na dwie grupy. Grupą zachodnią w pierwszej turze stań o jedno pole przed końcem mostu po lewej stronie. W tej walce często korzystaj z czarów o dużym zasięgu i łuczników. Gdy zostanie ostatni potwór, a Ty jeszcze nie zdobyłeś skarbu, wyciągnij go na odludzie i sparaliżuj czarem Spellbind. Gdy otworzysz skrzynię, wykończ go i idź do osady Sorbo. Rano awansuj Kirę, wyposaż ją w sklepie i pójdź w góry. Jednak nawet tutaj napotkasz oddziały karmazynowej straży. Zejdź z mostu i w czwartej turze wciśnij przełącznik – zabije to oddziały znajdujące się na moście. Latających wrogów na południu zwiąż walką z łucznikami i wspomóż ich Kirą. Na północy ustaw się w linii nad brzegiem, co ograniczy wrogów do atakowania Cię tylko z jednej strony. Gdy kapłan i czarnoksiężnik ruszą w Twoją stronę, ubij ich łucznikami, Kirą i czarami. Pozostanie Ci tylko rozprawić się z Kurtzem. Po bitwie pójdź do Frontier Village. To właśnie jest lokacja, której współrzędne wyryte są na pierścieniu. Eleni zacznie się dziwnie czuć. Wejdź do karczmy. Po wyjściu, Eleni powie, że zna tę wioskę i zacznie bredzić. Zjawi się Orosius, głowa tej wioski, który zaproponuje odpoczynek w jego domu. W trakcie rozmowy Orosiusa z Ashem wpadnie wieśniak i powie, że potwory zaatakowały ludzi na polu. Wśród nich znajduje się wnuczka Orosiusa, Leena. Udaj się im na pomoc. Na miejscu Leena rzuci na siebie potężny czar ochronny, znany tylko największym czarodziejom. Zabicie potworów nie powinno sprawić Ci trudności. W trakcie walki rzuć okiem na mapę (trójkąt) i przypatrz się podłożu. Przypominasz sobie wzory na ziemi w trakcie walki z Magnusem? Po powrocie do wioski dowiesz się prawdy na temat tego miejsca. Mieszkańcy są potomkami starożytnego imperium Birumi, imperium mędrców i czarodziei. To właśnie oni wynaleźli płomienie osądu. Orosius nie będzie chciał udzielić wam mocy, gdyż nie chce jej używać, by nie popełnić błędów przeszłości. Wystawi was na próbę – pomoże wam, jeżeli przyniesiecie mu pazur smoka Salamandra. Udaj się do jego jaskini. Zniszcz wrogów atakujących Cię z flanki i szturmuj na Salamandra. Kirą zbierz skarb (wcześniej przepchaj skrzynie). Po zabiciu gada wróć do wioski. Niestety, dotarły tu imperialne wojska, które spaliły wioskę i wymordowały mieszkańców. Jak najszybciej przejdź przez koryto rzeki, zabij kapłana i dwóch łuczników. Ustaw Asha na przełączniku, a u jego boku niech stoi Kira. W trzeciej turze nadejdzie Kane ze swoimi wojskami. W odpowiedzi wciśnij przełącznik, co podniesie śluzę i zaleje goniące Cię oddziały. Wróg atakując Kirę straci swoich piechurów (jeżeli jest wyposażona w D. Lance – skarb z poprzedniej misji). Z resztą wojsk nie powinieneś mieć problemów, zwłaszcza, że w Twym arsenale powinny już być czary Salamander (u Enchanterów) i Supreme Healing (u Archbishopów). Umierający Orosius nakaże Leenie iść nad jezioro Orome, do świątyni. Znajduje się tam miecz Vandal Heart, jedyna rzecz, która może oprzeć się mocy magicznego kamienia. Po pochowaniu zabitych Eleni da Leenie swój wisiorek – jedyny przedmiot, który znaleziono przy Eleni gdy była mała. Pójdź do wskazanego wcześniej miejsca. Będziesz musiał chronić Lenę przed strażnikami i eskortować ją do świątyni. Wrogów niszcz z daleka, przy pomocy czarów i łuczników. Ustaw Asha przy drugim przełączniku i gdy wynurzy się ostatnia część budowli, pójdź nim po skarb. Po wejściu do środka świątyni pojawi się Xeno. Wytworzy zakrzywienie czasoprzestrzenne, które porwie Leenę. Przepadnie szansa zdjęcia zaklęcia z miecza. Jednak w tym momencie okaże się, że Eleni i Leena to jedna i ta sama osoba. Dziewczyna powie, że Leena cofnęła się 18 lat w przeszłość. Teraz Eleni będzie w stanie zdjąć zaklęcie z miecza, który weźmie Ash.

ROZDZIAŁ VI: A fools epitaph
Sukcesy rebeliantów zepchnęły imperialne wojska do stolicy. Jest to jedyne miejsce będące pod władzą imperium. W sklepie wydaj pieniądze – będziesz ich już więcej potrzebować) Wyposażony skieruj się do fortu Gareth – znajduje się w nim Kane. Podejdź czarodziejami pod ścianę i użyj czaru Salamander. Warloea i Priesta dobij łucznikami. Drugą linię zabij też w ten sposób. Pchnij kulę, które zniszczą mur (najpierw pchnij tą, która uderzy obok łucznika). Pozostanie Ci tylko załatwienie Kane i resztek wojsk. Gdy Kane znajdzie się w beznadziejnej sytuacji, zjawi się Xeno. W zamian za oddanie duszy, Kane stanie się czarnym rycerzem z potężnym czarem Plasma Wave. Musisz cały czas iść naprzód, co kolejkę lecząc wszystkich (najlepiej czarem Ultra Healing). Gdy Kane ruszy na Ciebie, zaatakuj go wszystkimi siłami. Po walce idź do Cobalt Beach. W tym miejscu zaczną nękać Asha zjawy. Po chwili jednak dojdzie do siebie. Naprzeciw wam staną oddziały grenadierów i centurionów, jednak nie powinny sprawić one nawet najmniejszych problemów. Po walce Ash przeistoczy się. Vandal Heart zacznie przejmować jego duszę, gdy nadejdzie Clive. Ash w napadzie szału zaatakuje Cliva, po czym odzyska świadomość. Umierający Clive opowie historię, która wydarzyła się osiemnaście lat temu. Aldar, ojciec Asha, chronił odwrót Arrisa, gdy przybył Clive, który rozkazał poddać się. Aldor powiedział, że Clive był oszukiwany. Jednak ten nie usłuchał go i doszło do walki, w której Aldor zginął. Po latach okaże się, że ojciec Asha mówił prawdę, a Clive był wykorzystany do sabotażu nowego rządu. Później Clive próbował nagłośnić tę sprawę, lecz osoba, która go oszukała, zmarła. W ten sposób do obecnego dnia uznawano Aldora za zdrajcę. Udaj się do stolicy, a zobaczysz dziwną scenę – potwory zaczną mordować imperialnych żołnierzy. Okaże się, że Dolan zamknął się w świątyni i próbuje odprawić mszę, która zniszczy rebeliancką armię. Zmierzysz się teraz z Xeno. Atak klasycznie zacznij od użycia łuczników i czarodziei. Jednak najszybciej zabij wrogich magów. Xeno szybko pójdzie do ataku -skup na nim wszystkie siły. Jego śmierć zakończy tę walkę. Przed Tobą ostatnie starcie (potwierdź swoją gotowość dając drugą odpowiedź). W świątyni spotkasz Dolfa. W rozmowie z nim wyjdzie na jaw fakt, że jest on synem Arrisa. Zniszczenie kraju miało być zemstą za zabicie ojca, za zapomnienie jego patriotycznych czynów. Przystąp do decydującej walki. Atak jak zwykle rozpocznij łucznikami i czarodziejami. Jeśli posiadasz ofensywne artefakty (np. Wyrmfang czy Aura Gem) to nie żałuj sobie i wymiataj na całego. Idąc w górę schodów załatw magów i dorwij się do Dolfa. Zmieni sie on w Anioła Ciemności. Pokonaj go, by uwolnić świat od groźby zniszczenia. Umierający Dolf zdąży uwolnić płomienie osądu. Gdy wszystko będzie wydawać się stracone, Ash użyje mocy Vandal Heart. Płomienie znikną wraz z Ashem. Świat został uratowany…

Wydarzenia te zostawiły głębokie rany w sercu Ishtarii, choć sam kraj niewiele się zmienił. Ash odszedł, być może kiedyś wróci, a Tobie, graczu, pozostanie obejrzenie przyszłych losów bohaterów tej wspaniałej przygody.
Kali

Dodaj komentarz