Nintendo 64

Producent: Nintendo
Premiera: 23.06.1996 JAP
26.09.1996 USA
01.03.1997 EUR
Cena: 199$
W sprzedaży: 1996-2002
CPU: 64-bitowy NEC VR4300 @ 93.75 MHz
GPU: SGI RCP @ 62.5 MHz, rozdzielczość maksymalnie 640×480 pikseli, 32-bitowy „RGBA pixel color frame buffer”, liczba kolorów zdefiniowana w 21 bitach
Pamięć: 4 MB RDRAM (8 MB z tzw. Expansion Pak)
Tytuły startowe (Europa): FIFA Soccer 64
Pilotwings 64
Star Wars: Shadows of the Empire
Super Mario 64
Turok: Dinosaur Hunter
Wayne Gretzky’s 3D Hockey
Emulator
(PC):
Project64
Warto zagrać: Conker’s Bad Fur Day (2001)
Platformówka dla dorosłych. Wiewiórka miała naprawdę zły dzień, ma ostrego kaca, pije i pali… humor dość klozetowy, ale odważny. Że takie coś powstało na „dziecinną” konsolę?Super Mario 64 (1996)
Pierwszy Mario w pełnym 3D. W ogóle jedna z pierwszych gier 3D.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998)
Podobnie jak wyżej, pierwsza „Zelda” w pełnym 3D. Gra w rankingach gier N64, zajmuje często pierwsze miejsce. A o tym że jest to tytuł bardzo dobry, świadczy fakt ciągłych remasterów na nowsze konsole.

Moje 3 grosze o konsoli: Pamiętam te wojenki w pismach o PlayStation, że niby Nintendo 64 ma gry dla  dzieci, a my mamy PlayStation dla dorosłych. I tak się o tym naczytałem jako 10-12 latek, a i tak grałem głównie w platformówki. Moim zdaniem graficznie konsola pokazywała więcej niż PSX (był tzw. efekt rozmycia, Antyaliasing, czego nie było na PSXie), za to gierki były na kartdridżach, które kosztowały po 300 zł (podobno im więcej MB, tym drożej) i nijak się to miało do pojemności płyty CD. Największą grą jest Resident Evil 2, dostępny na karcie 64 MB… Niestety w Polsce wygrało PlayStation z grami „Verbatim” za 20 zł…

 

Dodaj komentarz